Kliendiandmete töötlemise põhimõtted

Kehtivad alates 16.08.23

Käesolevaga kirjeldatakse põhimõtted, mille alusel Sector Networks OÜ (edaspidi SN) töötleb isikuandmeid tema teenuseid kasutatavate või sellekohast soovi avaldavate klientide andmeid. Käesolevaid põhimõtteid rakendatakse ka kõigile enne käesolevate dokumendi kehtivuse algust tekkinud kliendisuhetele ja kogutud isikuandmetele.

1. Mõisted:

Klient – Mistahes juriidiline või füüsiline isik, kes kasutab, on avaldanud selle vastu soovi või teinud mistahes muul kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis päringu SN pakutavate teenuste või kaupade kohta.

Kliendiandmed – Mistahes kliendi kohta käivad andmed. Sealhulgas isikuandmed. Isikuandmed – Mistahes füüsiliste isikute kohta käivad andmed, mida on võimalik konkreetse füüsilise isikuga seostada. Sealhulgas nimi, e-maili aadress, isikukood, jne.

Töötlemine – Mistahes andmetega tehtav toiming. Sealhulgas salvestamine, säilitamine, muutmine, kopeerimine, vaatamine, kustutamine.

2. Andmete kategooriad:

• Isiku tuvastamist võimaldavad andmed – andmed mida kasutatakse konkreetse isiku tuvastamiseks. Sealhulgas nimi, isikukood, dokumendi koopia jne.

• Kontaktandmed – andmed mida kasutatakse isikuga suhtlemiseks erinevate kanalite kaudu. Sealhulgas e-maili aadress, telefoninumber, kodune aadress.

• Teenuste kasutamise ajalugu – konkreetse füüsilise isiku või kliendiga seotud ajalugu, milliseid SN osutatud teenuseid või kaupu on konkreetne klient kasutanud, või ostnud.

• Maksete ajalugu – konkreetse kliendiga seotud teenuste ja kaupade soetusega kaasnev arvete info ja sellega seonduv arvete tasumise ajalugu.

• Suhtluse ajalugu – konkreetse kliendiga seotud kõnede, kirjavahetuse, ja muu kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis peetud suhtlus.

3. Töötlemise eesmärk:

Kliendiandmeid töödeldakse järgnevatel eesmärkidel:

• Teenuste osutamiseks

• SN poolt pakutavate teenuste ja kaupade parendamiseks

• SN poolt pakutavate teenuste ja toodetega seotud pakkumuste ja kasutusinfo edastamiseks kliendile

• SN klientide huvide kaitseks, sealhulgas teavituste saatmine teenuste sisu kohta.

• Riigipoolse aruandluskohustuse täitmiseks.

• Muude Eesti Vabariigis kehtivate seadusest tulenevate kohustuste täitmiseks

4. Kliendiandmete säilitamise periood

Kliendiandmeid säilitatakse ja töödeldakse üksnes järgnevatel perioodidel:

• Lepinguliste kohustuste täitmisel (Isiku tuvastamist võimaldavad andmed, kontaktandmed, teenuste kasutamise ajalugu, suhtlusajalugu):

Lepinguperioodil ja sellest tulenevate seaduslike nõuete tagamise kestuse vältel.

Lepingu lõppemisel kuni 7 aastat Raamatupidamise seadusest tulenevate aegumistähtaegade saabumiseni.

• Maksete ajalugu:

Raamatupidamisseaduse alusel vähemalt 7 aastat Kliendilepingu perioodil

• Suhtlusajalugu:

Kuni 3 aastat Tsiviilseadustiku üldosa seadusest tulenevate nõudeõiguste tõendamise aegumistähtaegade saabumiseni.

• Turundusalaste teadaannete saatmiseks (Isiku tuvastamist võimaldavad andmed, kontaktandmed, kasutusajalugu):

üksnes kliendi nõusoleku kehtivuse perioodil

5. Kliendiandmete edastamine kolmandatele osapooltele:

Kliendiandmeid edastatakse kolmandatele osapooltele järgnevatel juhtudel:

• Teenuse osutamiseks vajalikele partneritele: it- partner ja tarkvara majutusteenust pakkuvad partnerid.

• Makselahenduste kasutamiseks finantsasutustele.

• Massteavituste saatmiseks turunduspartnerile.

• Võlgade sissenõudmisel inkassoteenuseid pakkuv partner ja kohtutäiturid.

• Uudiskirjade saatmiseks turunduspartnerile.

• Muud riiklikud institutsioonid eesmärgiga täita Eesti Vabariigis kehtivast seadusandlusest tulenevaid kohustusi.

6. Kliendiandmete töötlemise asukohad:

Kliendiandmeid töödeldakse üksnes Eesti Vabariigis, Euroopa liidu liikmesriikides või riikides, mille andmekaitse taset on Euroopa komisjon hinnanud piisavaks.

7. Kliendi õigused:

• Kliendil on õigus pärida, kas temaga seotud andmeid töödeldakse, esitades sellekohase avalduse ettevõtte poolt esitatud kontaktandmetele (vt. Punkti 9)

• Kliendil on õigus temaga seotud isikuandmetega tutvuda SN poolt saadetud arvete ja raportite kaudu. Kui Isik soovib saada infot pikema perioodi kohta, kui viimasel kalendrikuul osutatud teenuste ja nende sisu kohta, on SN-l õigus nõuda mõistlikku teenustasu konkreetsete raportite koostamise eest.

• Kliendil on igal hetkel võimalik temaga seotud andmete töötlemise nõusolek tagasi võtta, esitades sellekohase avalduse ettevõtte poolt esitatud kontaktandmetele (vt. Punkti 9)

• Kliendil on õigus nõuda endaga seotud andmete parandamist või muutmist, esitades sellekohase avalduse ettevõtte poolt esitatud kontaktandmetele (vt. Punkti 9)

• Kliendil on õigus nõuda temaga seotud andmete töötlemise lõpetamist ja kustutamist eeldusel, et see ei lähe vastuollu seaduse või teenuste osutamise võimalikkusega, esitades sellekohase avalduse ettevõtte poolt esitatud kontaktandmetele (vt. Punkti 9)

• Kliendil on õigus esitada vastuväiteid temaga seotud andmete töötlemise osas, esitades sellekohase avalduse ettevõtte poolt esitatud kontaktandmetele (vt. Punkti 9)

• Kliendil on õigus esitada kaebus isikuandmete töötlemist jälgivale järelvalveasutusele, kelleks Eesti Vabariigis on Andmekaitse Inspektsioon. https://www.aki.ee/

8. Kliendipoolsete isikuandmete päringute teostamise kord:

Mistahes muude päringute ja avalduste puhul tuleb päring esitada kas:

• Digitaalselt allkirjastatud avaldusena ettevõtte poolt esitatud kontaktandmetele.

• Paberil allkirjastatud avaldus koos isikut tõendava dokumendiga SN tegevuskohas.

9. Kontaktandmed

Kliendi ja isikuandemetega seotud päringuid on võimalik esitada:

• E-maili aadressile: info@fixpro.ee

• Sector Networks OÜ tegevusaadressile - Purje tn 8-3, Tallinn, Harju maakond, 11911