Tüüptingimused
Tüüptingimused Fixpro Baltic OÜ
Kehtivad alates 19.03.2025
1. Mõisted
1.1 FixPro: Äriühing Fixpro Baltic OÜ, asukohaga Purje tn. 8/3, 11911 Tallinn, mis tegeleb (peamiselt) tööstuselektroonika müügi ja remondiga, eelkõige tööstusprotsesside juhtimiseks kasutatava riistvaraga.
1.2 Tellija: Iga füüsiline või juriidiline isik, kellega FixPro sõlmib lepingu.
1.3 Leping: Leping, mis hõlmab tööstuselektroonika hooldust ja/või remonti ja/või müüki ning tarnimist.
1.4 Tööstuselektroonika: Kõik Tellija kasutuses olevad elektroonikaseadmed, millel FixPro on teinud remonti ja/või vahetanud osi, samuti tööstuselektroonika, mida FixPro on Teisele Poolele müünud.
1.5 Remont: FixPro poolt tööstuselektroonika remondiks tehtud tööd, mille eesmärk on seadme korrektne töötamine.
1.6 Asendamine: FixPro poolt osade vahetamine, et tagada tööstuselektroonika korrektne toimimine.
1.7 Remonditööd: FixPro poolt Tellija kasuks teostatud remont ja/või osade asendamine.
1.8 Puudus: Tellija poolt märgatud ja FixPro poolt tuvastatud defekt FixPro teostatud remonditöödes ja/või FixPro poolt tarnitud toodetes.
1.9 Normaalne kasutus: Tööstuselektroonika kasutus vastavalt tootja soovitustele. Kui tootja seda ei kirjelda, loetakse normaalseks kasutuseks tavapärane kasutus või selline kasutus, mida võiks eeldada mõistlikult tegutsevalt kasutajalt.
1.10 Garantii periood: FixPro poolt remondile või tarnitud tootele määratud garantiiaeg.
1.11 Kaudne kahju: Kaudne kahju hõlmab muu hulgas tööseisakust tingitud kahju, tootmise kadu, saamata jäänud kasumit, trahve, transpordikulusid ning reisi- ja elamiskulusid.
2. Üldsätted
2.1 Ainult käesolevad Tüüptingimused kehtivad kõikidele FixPro pakkumistele ja/või hinnapakkumistele (edaspidi "Pakkumised") ning kõikidele Lepingutele, mis puudutavad tööstuselektroonika hooldust ja/või remonti ja/või müüki FixPro poolt.
2.2 Tellija Tüüptingimused ja muud FixPro tingimustest erinevad tingimused lükatakse FixPro poolt selgesõnaliselt tagasi, välja arvatud juhul, kui FixPro on need kirjalikult ja selgesõnaliselt heaks kiitnud.
2.3 Kui mõni käesolevate tingimuste säte või selle osa peaks mingil põhjusel muutuma kehtetuks, ei mõjuta see teiste sätete kehtivust.
2.4 Käesolevad tingimused kehtivad ka FixPro poolt sõlmitud lepingute suhtes, mille täitmiseks peab FixPro kaasama kolmandaid osapooli.
2.5 Kui FixPro ei nõua alati rangelt tingimuste järgimist, ei tähenda see, et need tingimused ei kehti või ega välistatakse FixPro õigus nõuda tingimuste täitmist ka muudel juhtudel.
3. Pakkumised ja lepingu sõlmimine
3.1 Kõik FixPro pakkumised on mittesiduvad ja FixPro jaoks mitte kohustuslikud. Lepingud, sealhulgas muudatused või tühistamised, muutuvad FixPro jaoks siduvaks alles siis, kui FixPro on need digitaalselt või kirjalikult kinnitanud. Tellija on oma tellimuse või lepingu suhtes seotud, olenemata sellest, kas FixPro selle digitaalselt või kirjalikult kinnitab.
3.2 Kõik FixPro poolt pakkumises esitatud spetsifikatsioonid on mittesiduvad ning neid võib ilma eelneva teatamiseta muuta; need muutuvad FixPro jaoks siduvaks alles siis, kui need muutuvad lepingu osaks või kui FixPro on need kirjalikult kinnitanud.
3.3 FixPro-l on alati õigus tellimusi ja/või lepinguid tagasi lükata või täitmist täiendavate tingimustega piirata.
3.4 Kui Tellija pakkumist ei aktsepteeri, on FixPro-l õigus nõuda kulude hüvitamist talle üleantud tööstuselektroonika teisele poolele tagastamise eest. Kui Tellija ei võta elektroonikat tagasi kuue kuu jooksul, on FixPro-l õigus elektroonika hävitada või omandada.
3.5 Kui saatja on teadmata, on eespool nimetatud periood 12 kuud.
3.6 FixPro võib nõuda mõistlikke kulusid, sealhulgas ladustamiskulusid, kui Tellija ei ole pakkumise järel oma elektroonika suhtes edasiste tegevuste kohta otsustanud.
4. Lepingu täitmine
4.1 FixPro kohustub täitma lepingut parima võimaliku hoolsusega ning kokkulepitud tähtaegade piires, kuid lepingu täitmine sõltub varuosade saadavusest, mis võib mõjutada tähtaegadest kinnipidamist. Kui tähtaegselt täitmine osutub võimatuks, teavitab FixPro Teist Poolt esimesel võimalusel. Lepingu tähtaegade ületamine ei tähenda FixPro jaoks automaatselt kohustuste rikkumist.
4.2 Kui lepingu täitmine osutub võimatuks, on FixPro-l õigus lepingu ühepoolselt üles öelda, ilma et ta oleks kohustatud maksma hüvitisi. Tellija ei ole sellisel juhul kohustatud tasuma FixPro-le lisatasusid, välja arvatud eritingimuste tasud.
4.3 FixPro ei ole kohustatud järgima Tellija juhiseid lepingu täitmisel, eriti kui need muudavad kokkulepitud teenuste sisu või ulatust. Kui FixPro siiski otsustab neid juhiseid järgida, on FixPro-l õigus nõuda selle eest lisatasu vastavalt tavapärastele FixPro hindadele.
5. Kohapealne töö
5.1 Kui FixPro peab lepingu alusel tegema tööd Tellija asukohas, vastutab Tellija kõigi seaduslike nõuete täitmise eest seoses ohutu ja tervisliku töökeskkonnaga. Tellija vastutab täielikult võimalike probleemide või kahjude eest, mis tulenevad seadusandluse või lepingu nõuete mittejärgimisest.
5.2 Tellija vastutab FixPro ja kolmandate isikute vara kahjustamise eest (nt tööriistad, materjalid, seadmed), mis asuvad töö teostamise kohas või selle läheduses.
5.3 Lisaks on Tellija kohustatud kindlustama ennast kõigi eespool nimetatud riskide vastu ning teavitama viivitamatult oma kindlustusandjat, kui tekib kahju.
6. Hinnad
6.1 Kõik FixPro hinnapakkumistes toodud hinnad on eurodes (€) ilma käibemaksu ja muude maksudeta, kui ei ole kui ei ole muul viisil avaldatud või kokku lepitud.
6.2 Kui ei ole teisiti kokku lepitud, kehtivad FixPro müüdud toodetele ja osutatud teenustele tavapärased hinnad.
6.3 Kui ei ole kokku lepitud teisiti, kohaldab FixPro remonttöödele fikseeritud hinda. Kui tegelik töömaht oluliselt erineb fikseeritud hinna aluseks olnud töömahust, rakendab FixPro tagantjärele oma tavapäraseid hindu, lähtudes tegelikult tehtud töötundidest ja kasutatud materjalidest.
6.4 Kiirtellimuste korral võib FixPro lisada eritingimuste (nt. kiirtöö) tasud tavahinnale.
6.5 FixPro jätab endale õiguse muuta hinnakirjas toodud hindu igal ajal. Ilmsed vead või eksimused hinnas võivad olla parandatud ka pärast lepingu sõlmimist.
6.6 Kui lepinguperioodi jooksul suureneb FixPro kulude tase, sealhulgas tööjõu-, tooraine- või transpordikulud, on FixPro-l õigus kohandada hinda vastavalt.
6.7 Kui FixPro tööde teostamine võtab oodatust kauem aega või toob kaasa lisakulusid, näiteks kui on vaja kallemaid osi või kui Tellija on esitanud valeandmeid, on FixPro-l õigus hinda mõistlikult tõsta.
6.8 FixPro-l on õigus esitada eraldi arve täiendavate tööde eest, mida ta on Tellija jaoks täiendavalt teinud.
7. Maksetingimused
7.1 FixPro-l on õigus esitada arveid kogu Lepingu kehtivusperioodi vältel. Lisaks on FixPro-l õigus nõuda Lepingu sõlmimisel ettemaksu või deposiiti eeldatavast maksesummast. Teisel Poolel ei ole õigust tugineda Lepingu täitmisele enne, kui nõutud ettemaks on täielikult tasutud.
7.2 FixPro poolt esitatud arved tuleb tasuda neljateistkümne (14) kalendripäeva jooksul alates arve kuupäevast, välja arvatud juhul, kui arvel on märgitud teisiti või kui pooled on sõnaselgelt kokku leppinud teisiti.
7.3 Tellija on kohustatud viivitamatult teatama FixPro-le mis tahes ebatäpsustest esitatud või kajastatud makseandmetes.
7.4 Kui Tellija ei täida maksekohustust ettenähtud tähtaja jooksul, loetakse ta viivitamatult maksejõuetuks ilma täiendava maksetähtaega ületava teavituse vajaduseta ning on kohustatud tasuma viivist 1,5% kuus arve summalt alates maksejõuetuse alguskuupäevast kuni täieliku tasumiseni.
7.5 Kõik kohtulikud ja kohtuvälised kulud, mis kaasnevad FixPro mis tahes nõude sissenõudmisega Teiselt Poolelt, jäävad Tellija kanda. Need summad kuuluvad tasumisele ilma täiendava teavituse või nõudeta.
7.6 Tellija poolt või tema nimel sooritatud maksed arvestatakse esmalt kohtuväliste sissenõudmiskulude, seejärel kohtukulude ja intresside katteks ning alles seejärel ajatatud põhivõlgnevuste tasumiseks nende vanuse järjekorras, sõltumata Tellija vastupidistest juhistest või avaldustest.
7.7 Teisel Poolel ei ole õigust peatada oma maksekohustust FixPro ees, tasaarvestada oma nõuet FixPro suhtes või kasutada mis tahes kompensatsioonimehhanisme ilma FixPro eelneva kirjaliku nõusolekuta.
7.8 Lähtudes Eesti Võlaõigusseaduse § 164 lg 1 on Lepingust tulenevate Tellija nõudeõiguste loovutamine välistatud, välja arvatud juhul, kui seadus sätestab teisiti.
7.9 Krediitkaardimakse korral debiteeritakse kaardiomaniku konto viivitamatult pärast tehingu sooritamist.
7.10 Kui Teisel Poolel on FixPro ees mis tahes tasumata kohustus, sõltumata sellest, kas see tuleneb käesolevast või varasemast lepingust, on FixPro-l õigus keelduda mis tahes kaupade ja/või dokumentide väljastamisest ning neid oma valduses hoida kuni hetkeni, mil Tellija on täielikult täitnud kõik tema vastu esitatud nõuded, sõltumata nende sissenõutavuse olekust.
8. Tarne ja riskid
8.1 FixPro poolt tarnitavad tooted loetakse tarnituks hetkest, mil kaubad lahkuvad FixPro tehasest või laost, samuti juhul kui on kokku lepitud toodete ise järele tulemine hetkest, mil Teisele Poolele on teatatud, et kaubad on FixPro juures üleandmiseks valmis. Kui ei ole kokku lepitud teisiti, toimub tellitud kaupade tarnimine vastavalt Incotermsi tingimustele „Delivered At Place” (DAP) (Incoterms 2020) ostja poolt märgitud tarneaadressile.
8.2 Pärast tarnimist punktis 8.1 sätestatud tähenduses lähevad kaubad üle Tellija arvele ja riskile, isegi kui transpordi eest vastutab FixPro, välja arvatud juhul, kui on selgesõnaliselt kokku lepitud teisiti. FixPro-l on õigus nõuda Teiselt Poolelt osalist või täielikku tasu transpordikulude eest. Kiirtarne puhul jäävad kõik saatmiskulud täielikult Tellija kanda.
8.3 FixPro määrab tarnemeetodi oma tarnekohustuse täitmiseks. Kui Tellija annab tarneviisile erijuhiseid, toimub nende järgimine täielikult Tellija kulul ja vastutusel. Kõik transpordi- ja tarnetasud kannab Tellija.
8.4 Tellija on kohustatud tooted vastu võtma või neile kokkulepitud korras järele tulema esimesel võimalusel. Kui Tellija ei täida seda kohustust, on FixPro-l õigus määrata täiendav tähtaeg vähemalt kümme (10) päeva. Kui Tellija ei kogu kaupa ka selle tähtaja jooksul või keeldub selle vastuvõtmisest, kannab ta kulud kõigi sellest tulenevate tagajärjede eest, sealhulgas ladustamiskulud. Eelkõige on FixPro-l sellisel juhul õigus Leping üles öelda ja/või nõuda kahju hüvitamist.
9. Muud kättesaamata kaubad
9.1 Tellija on kohustatud lepinguga hõlmatud, kuid käesoleva lepingu muude sätetega reguleerimata eseme või kauba kokkulepitud kohas tegelikult vastu võtma.
9.2 Kui Tellija ei täida punktis 9.1 sätestatud kohustust ka pärast kirjalikku teatist, tagastatakse või ladustatakse kaup FixPro äranägemisel, kusjuures kõik sellega seotud kulud ja riskid jäävad täielikult Tellija kanda. FixPro-l on õigus nõuda mõistlikku tasu. Lisaks jätab FixPro endale õiguse kaup hävitada ja/või selle omandiõigus endale üle kanda, ilma et tal tekiks mingisugust vastutust Tellija ees. Tellija annab FixPro-le selgesõnaliselt ja tagasivõtmatult volituse nende toimingute elluviimiseks.
10. Vahetus
10.1 Tellija soovil ja/või kokkuleppel võib FixPro saata Teisele Poolele remonditud osa, et asendada defektne osa. FixPro arvestab põhimõtteliselt osa tavapärase müügihinna. Pärast Tellija poolt defektse osa kättesaamist võib FixPro krediteerida Teist Poolt summa võrra, mis moodustab asendusosa müügihinna ja defektse osa vahetushinna vahe (edaspidi „vahetuskorrektsioon“).
10.2 Teisel Poolel on õigus vahetuskorrektsioonile, kui defektne osa tagastatakse FixPro-le ühe kuu jooksul pärast Lepingu sõlmimist ning FixPro hinnangul on defektset osa võimalik mõistlikult parandada.
10.3 Vahetatud defektsele osale tekib FixPro-l omandiõigus. Omandiõiguse üleminek toimub hetkel, mil defektne osa on Tellija poolt üle antud FixPro poolt määratud asukohta.
10.4 Defektse osa tagastamisega kinnitab Tellija, et tal on osa omandiõigus, et osa ei ole koormatud pantide ega muude tagatisõigustega, et osa ei kuulu kolmandate isikute õiguste alla ning et tal on täielik õigus osa käsutada.
10.5 FixPro jätab endale õiguse määrata kindlaks defektse osa parandamise maksumus. Ainult FixPro otsustab, kas ja millises ulatuses on defektne osa parandatav.
10.6 FixPro võib otsustada defektset osa mitte parandada ja saata selle asemel lihtsalt asendusosa. Sel juhul arvestab FixPro üksnes defektse osa parandushinna. Selle võimaluse kasutamine on täielikult FixPro äranägemisel.
11. Kaebused
11.1 Tellija on kohustatud viivitamatult pärast tarnimist kontrollima FixPro poolt tarnitud või remonditud tooteid.
11.2 Kui toodetel ja/või pakendil esineb väliselt nähtavaid defekte või kahjustusi, peab Tellija teavitama FixPro-d kirjalikult, põhjendades kaebuse sisu ja ulatust, hiljemalt kümne (10) päeva jooksul pärast tarnimist. Ebaolulised kujunduserinevused, nagu väikesed värvierinevused, või väikesed materjalivead, näiteks kriimustused, ei anna alust kaebuse esitamiseks.
11.3 Kaebused puuduste kohta, mis ei ole väliselt nähtavad, tuleb FixPro-le esitada kirjalikult hiljemalt kümne (10) päeva jooksul pärast puuduse avastamist, kuid igal juhul enne vastava garantiiperioodi lõppu.
11.4 Kui Tellija ei esita kaebust ettenähtud tähtaja jooksul või nõutaval viisil, loetakse tarnitud tooted tingimusteta vastu võetuks ja heaks kiidetuks ning Teisel Poolel kaob igasugune õigus nõuetele FixPro vastu.
11.5 Kaebus konkreetse tarnimise või teenuse osutamise kohta ei peata mingil juhul Tellija maksekohustusi.
11.6 Kui kaebus osutub alusetuks, jäävad kõik sellest tulenevad kulud, sealhulgas FixPro tehtud ülevaatuskulud ja transpordikulud, täielikult Tellija kanda.
11.7 Kaebust saab esitada ainult taasesitatavas vormis. Vastasel juhul on FixPro-l igal ajal õigus keelduda tagastuse vastuvõtmisest.
11.8 Kõik nõuded FixPro ja FixPro poolt lepingu täitmisel kaasatud kolmandate isikute vastu, sealhulgas nõuded, mis põhinevad väidetaval asjaolul, et tarnitud toode või teenus ei vastanud lepingule, aeguvad igal juhul ühe aasta möödumisel hetkest, mil puudus tuvastati.
12. Garantii
12.1 Garantii kehtivusajal tagab FixPro enda tarnitud toodete ning teostatud remonttööde nõuetekohasuse. Kui Tellija leiab, et FixPro tarnitud toodetel või teostatud remonttöödel esineb puudusi, peab ta sellest FixPro-d teavitama vastavalt punktides 11.1–11.7 sätestatud korrale.
12.2 Sellisel juhul on Tellija kohustatud, pärast FixPro-ga konsulteerimist, saatma defektsed tooted FixPro-le ülevaatuseks oma kulul, vastasel juhul kaotab ta garantiinõue õigust.
12.3 FixPro garantiikohustus hõlmab kas puuduste parandamist, defektsete osade või toodete asendamist, teenuse uuesti osutamist või lepingu täielikku või osalist lõpetamist ning proportsionaalset krediteerimist, kusjuures lõpliku otsuse võtab FixPro vastu oma äranägemisel. FixPro-l on õigus tagasi pöörduma eelnevalt tehtud otsuse juurde.
12.4 Garantii kehtib remonttöödele ainult juhul, kui puudused on põhjustatud üksnes või valdavalt FixPro tehtud vigadest remonttööde käigus.
12.5 Kui ei ole sõnaselgelt kokku lepitud, ei taga FixPro elektroonikaseadmete puhastamise teenuse korral nende funktsioneerimist pärast puhastamist.
12.6 Osadele, mida FixPro ei ole tootnud ega remontinud, kehtib ainult FixPro alltöövõtjalt või tarnijalt saadud garantii või tootja tavaline garantii.
12.7 Väikesed puudused või kahjustused, nagu väiksed värvierinevused või kriimustused, mis ei mõjuta defektsete toodete funktsionaalseid omadusi, ei kuulu garantii alla.
12.8 Kõik garantiinõuded kaotavad kehtivuse järgmistel juhtudel:
a) kui on tõenäoline, et defekt on põhjustatud Tellija hooletust või valest käsitsemisest;
b) kui Tellija või kolmas isik on remontinud toodet, paigaldanud täiendavaid või asendusosi või teinud muudatusi tööstuselektroonikas;
c) kui Tellija ei ole nõuetekohaselt või õigeaegselt järginud tootja, tarnija ja/või FixPro antud hooldus-, kasutus- või paigaldusjuhiseid.
12.9 Garantiiõigus puudub järgmistel juhtudel:
a) kui defekt on tingitud normatiivsest kulumisest normaalse kasutuse käigus;
b) kui defekt on põhjustatud valedest seadistustest, ebaõigetest parameetritest või pahatahtlikust tarkvarast või püsivarast;
c) kui defekt on põhjustatud kliimatingimustest, näiteks (kuid mitte ainult) pikselöögist, veekahjustusest, saastumisest, korrosioonist, gaasidest või aurudest;
d) kui tegemist on klaasipraoga, ekraanipraoga või sarnase olukorraga;
e) kui kahjustused on tingitud normaalsest kulumisest, näiteks (kuid mitte ainult) puutetundlikel ekraanidel ja muudel tööstuselektroonika juhtimisseadmetel, samuti ventilaatoritel ja muudel mehaanilistel komponentidel.
12.10 FixPro garantii ja vastutus ei hõlma kunagi järgmist:
a) hüvitist kahju eest, mis on põhjustatud tööstuselektroonika komponentide purunemisest või funktsionaaluse häirest;
b) hüvitist kaablite, pistikute, akude või muude samalaadsete toodete kahju eest;
c) hüvitist kahju eest, mis on tingitud tarkvara ja andmete kadumisest remonditööde käigus;
d) hüvitist kahju eest, mis on põhjustatud või seotud punktides 12.8 ja 12.9 sätestatud asjaoludega.
12.11 FixPro poolt heaks kiidetud garantiinõue ei tähenda, et FixPro võtab vastutuse tekkinud kahju eest. Punktides 15.1 kuni15.11 sisalduvad sätted kehtivad täies ulatuses ka garantii kehtivusajal.
13. Omanikuõiguse säilitamine
13.1 Kõik FixPro poolt tarnitud tooted jäävad FixPro omandiks kuni hetkeni, mil Tellija on täielikult tasunud kõik FixPro-le Lepingu (või Lepingute) alusel võlgnetavad summad. See hõlmab ka intresse, kulusid ning nõudeid, mis tulenevad Tellija kohustuste rikkumisest. Omandiõigus läheb Teisele Poolele üle alles siis, kui ta on täies ulatuses tasunud ka kõik muud FixPro nõuded, mis tulenevad muudest tarnetest või remonttöödest.
13.2 Tellija on kohustatud kindlustama FixPro omandis olevaid kaupu tavapäraste riskide vastu (sealhulgas tulekahju, plahvatus, veekahjustus ja vargus).
13.3 Välja arvatud oma tavapärase majandustegevuse raames, ei ole Teisel Poolel õigust käsutada omandireservatsiooniga hõlmatud tooteid, rentida neid kolmandatele isikutele, anda kasutusse, pantida ega muul viisil koormata neid kolmandate isikute kasuks, tervikuna ega osaliselt. Selle kohustuse rikkumise korral muutuvad kõik Tellija kohustused FixPro ees, sõltumata kokkulepitud maksetingimustest, koheselt täielikult sissenõutavaks. FixPro-l on tagasivõtmatu õigus võtta tarnitud tooted tagasi ilma kohtuliku sekkumiseta, etteteatamise ja/või hoiatusteta. Lepingu tagasivõtmine FixPro poolt ei tähenda Lepingu lõpetamist, kui FixPro ei ole Teisele Poolele sellest sõnaselgelt teada andnud. Juhul kui tooted on edasi müüdud, loovutab Tellija FixPro-le kõik sellest tulenevad nõuded viivitamatult Lepingu sõlmimisel.
13.4 Ilma et see piiraks FixPro muid õigusi, on FixPro-l tagasivõtmatu õigus, juhul kui Tellija ei täida oma kohustusi FixPro ees, siseneda Tellija asukohta ja võtta tagasi kõik FixPro omandis olevad kaubad, ilma et selleks oleks vaja eelnevat hoiatust või kohtulikku sekkumist.
13.5 Vara arestimise, (ajutise) maksete peatamise või pankroti (või vajaduse korral võlgade ümberkorraldamise menetluse) korral on Tellija kohustatud viivitamatult teavitama täitevametnikku, haldurit või pankrotihaldurit FixPro omandiõigusest. FixPro-d tuleb sellistest asjaoludest viivitamatult teavitada.
14. Lepingu lõpetamine
14.1 Teisel Poolel ei ole mingil juhul õigust Lepingu ühepoolselt üles öelda. Lepingu ennetähtaegne lõpetamine on võimalik ainult juhul, kui pooled on selles sõnaselgelt kokku leppinud.
14.2 Kui Leping lõpetatakse ja Tellija on juba selle täitmise käigus saanud tarned või teenused, ei ole sellise täitmise ning sellega seotud maksekohustuse kehtetuks tunnistamine võimalik. Lisaks on Tellija kohustatud vastu võtma FixPro poolt juba tellitud osad ja/või materjalid. Sellisel juhul on FixPro-l õigus nõuda ka saamata jäänud kasumi hüvitamist.
15. Vastutus
15.1 FixPro ei vastuta kahju eest, välja arvatud garantiikohustuste täitmine (nagu kirjeldatud punktis 12), välja arvatud tahtluse ja/või raske hooletuse korral FixPro poolt.
15.2 FixPro ei vastuta mistahes kahju eest, mis tekib elektroonika puhastamise teenuse tagajärjel, välja arvatud juhul, kui see on põhjustatud FixPro tahtliku tegevuse ja/või raske hooletuse tõttu.
15.3 FixPro ei vastuta tööstuselektroonika (või selle osade) kahjustumise eest järgmistel põhjustel:
a. Vale seadistamine, väärkasutus, tahtlus või raske hooletus Tellija poolt;
b. Tavapärane kulumine;
c. Osade hilinenud väljavahetamine ja/või hoolduse nõuetekohaselt tegemata jätmine;
d. Kliimatingimustest tulenevad mõjud, sealhulgas (kuid mitte ainult) pikselöögid, veekahjustused, saastumine, korrosioon, gaasid ja aurud.
15.4 Tellija vabastab FixPro ja selle töötajad igasugustest kolmandate isikute nõuetest ning nendega seotud rahalistest kohustustest, mis tulenevad FixPro ja Tellija vahel sõlmitud Lepingust, sealhulgas patentide, kaubamärkide, kasutusõiguste, tööstusdisainilahenduste ja/või muude kolmandate isikute õiguste rikkumisest, välja arvatud juhul, kui FixPro on tegutsenud tahtlikult või raske hooletusega.
15.5 Kui FixPro peaks vastutama kahju eest, piiratakse see vastutus alati otsese kahju hüvitamisega, mis tuleneb FixPro kohustuste rikkumisest või õigusvastasest teost. Kahju summa ei ületa sellisel juhul asjaomase toote ja/või teenuse arve summat.
15.6 Otsese kahju all mõistetakse ainult järgmist:
a. Mõistlikud kulud kahju põhjuse ja ulatuse kindlaksmääramiseks, tingimusel et see puudutab hüvitatavat otsest kahju;
b. Mõistlikud kulud, mis on tehtud FixPro puuduliku teenuse vastavusse viimiseks Lepinguga, kui see on FixPro-le vastuvõetav;
c. Mõistlikud kulud kahju ärahoidmiseks või piiramiseks, tingimusel et Tellija tõendab, et need kulud on vähendanud otsest kahju.
15.7 FixPro ei vastuta kaudse kahju eest, sealhulgas, kuid mitte ainult, saamata jäänud kasumi, kaotatud säästude, mittevaralise kahju, ärikahjude, keskkonnakahjude või varalise kahju eest, välja arvatud juhul, kui see on vastuolus Eesti Tarbijakaitseseaduse või Võlaõigusseaduse § 103 lg 4 sätestatud nõuetega.
15.8 FixPro ei vastuta andmekandjatel või tarkvara osana olevate andmete kaotsimineku või kahjustumise eest, mis on seotud Tellija poolt parandamiseks esitatud elektroonikaga.
15.9 Olenemata punktides 15.1 kuni 15.8 sätestatud vastutuse piirangutest ja välistustest, on FixPro vastutus igal juhul piiratud tegelikult kehtiva vastutuskindlustuse katte summaga. Vastutuse ulatus ei ületa kunagi selle kindlustuse alusel väljamakstud summat.
15.10 FixPro-l on õigus otsustada, kas ta pakub Teisele Poolele asendushüvitist või kas ta asendab või parandab toote.
15.11 Käesolev punktid 15.1 kuni 15.10 kehtivad ka kohapealsete tööde suhtes.
16. Lepingu peatamine ja lõpetamine
16.1 Teisel Poolel on õigus Leping lõpetada seoses FixPro poolt toime pandud olulise lepingurikkumisega ainult juhul, kui FixPro ei täida Lepingust tulenevaid olulisi kohustusi, ning seda alles pärast üksikasjalikku kirjalikku võlanõuet ja pärast FixPro-le antud mõistlikku tähtaega rikkumise kõrvaldamiseks.
16.2 FixPro võib Lepingu täitmise peatada kuni kuueks kuuks või üles öelda Lepingu tervikuna või osaliselt ilma etteteatamiseta ja ilma kohtuliku sekkumiseta, ilma et ta oleks kohustatud maksma kahjutasu või tagama garantiid, ning ilma et see piiraks tema muid õigusi järgmistel juhtudel:
a) Kui Tellija ei täida, täidab hilinenult või ebapiisavalt mõnda oma kohustust Lepingust või sellega seotud Lepingust FixPro-ga;
b) Kui on mõjuv põhjus oletada, et Tellija ei suuda või ei suuda tulevikus täita oma kohustusi FixPro ees ning ei ole täitnud FixPro kirjalikku nõuet määratud tähtaja jooksul;
c) Kui Teiselt Poolelt on Lepingu sõlmimisel nõutud tagatist tema kohustuste täitmiseks ning seda tagatist ei ole esitatud või on see ebapiisav;
d) Kui Tellija suhtes algatatakse pankrotimenetlus, (ajutine) maksejõuetuse peatamine, seadusjärgse võlgade ümberkorraldamise taotlus füüsilistele isikutele, tegevuse peatamine, likvideerimine või ettevõtte, kas tervikuna või osaliselt üleminek, kaasa arvatud olulise osa nõuete loovutamine.
Peatamise ajal on FixPro-l õigus ning selle lõppedes kohustus valida kas Lepingu täitmise jätkamise või selle täieliku või osalise lõpetamise vahel.
16.3 Peatamise või Lepingu ülesütlemise korral muutub kokkulepitud hind koheselt maksmisele kuuluvaks, arvestades juba täidetud tingimusi ja FixPro poolt peatamise tõttu säästetud kulusid.
17. Vääramatu jõud
17.1 Vääramatu jõu korral on FixPro-l õigus oma äranägemise järgi kas peatada Lepingu täitmine vääramatu jõu kestuse ajaks või lõpetada Leping tervikuna või osaliselt ilma kohtuliku sekkumiseta ja ilma, et FixPro oleks kohustatud maksma kahjutasu. Peatamise ajal on FixPro-l õigus ning selle lõpetamisel kohustus valida, kas jätkata Lepingu täitmist või lõpetada leping osaliselt või täielikult.
17.2 Vääramatuks jõuks loetakse mis tahes asjaolu, mis on FixPro tahtest sõltumatu ning mis takistab Lepingu täitmist kas ajutiselt, püsivalt või umbmääraselt. See hõlmab, kuid ei piirdu järgmiste olukordadega: sõda, streik, õnnetused, üleujutused, materjalide, seadmete, töövahendite või tööjõu nappus ning muud sarnased sündmused ja/või FixPro või mõne tema tarnija ettevõtte tõsised häired. Kõik eeltoodu kehtib sõltumata sellest, kas vääramatu jõu põhjustanud asjaolud esinevad Eesti Vabariigis või mõnes teises riigis.
18. Intellektuaalomand
18.1 Kõik (sh pakkumistes sisalduv) teave, kujundused, seadmed, mudelid, tööriistad, pildid, tarkvara, joonised jne ning nendega seotud tööstus- ja intellektuaalomandi õigused või muud samaväärsed õigused on ja jäävad FixPro omandiks, isegi kui nende tootmine on arveldatud Teisele Poolele. Tellija tagab, et neid ei kopeerita täielikult ega osaliselt, ei edastata kolmandatele isikutele ega muudeta neile kättesaadavaks ning et nende sisu ei avalikustata kolmandatele isikutele ilma FixPro eelneva kirjaliku loata.
18.2 Teisele Poolele antakse üle ainult Tüüptingimustele vastavad ja seadusega sõnaselgelt antud kasutusõigused. Teisele Poolele antud kasutusõigus on mitte- eksklusiivne, kolmandatele isikutele mitteülekantav ja all-litsentsimisele mittekuuluv.
18.3 FixPro ei garanteeri mingil viisil, et Teisele Poolele tarnitud tooted või teenused ei riku ühegi kolmanda isiku kirjalikku või kirjutamata intellektuaal- ja/või tööstusomandi õigust.
19. Isikuandmed ja privaatsuspoliitika
19.1 FixPro kasutab saadud isikuandmeid ainult punktis 19.2 ja oma privaatsuspoliitikas sätestatud eesmärkidel ning teeb kõik võimaliku nende andmete kaitsmiseks.
19.2 Isikuandmeid töötleb FixPro oma äritegevuse, kliendihalduse ning toodete ja/või teenuste tutvustamise eesmärgil oma (endistele) klientidele. Vajadusel võidakse isikuandmeid kasutada kliendiga kontakteerumiseks.
19.3 Täiendav teave isikuandmete kohta on kättesaadav FixPro veebilehel avaldatud Isikuandmete töötlemise põhimõtetes.
20. Osaline tühisus
20.1 Kui käesoleva lepingu üks või mitu sätet on kehtetud või kohaldamatud, ei mõjuta see ülejäänud sätete kehtivust ega lepingu tervikuna kehtivust. Pooled asendavad pärast konsulteerimist kehtetu või kohaldamatu sätte kehtiva ja kohaldatava sättega, mille õiguslik mõju vastab võimalikult suures ulatuses kehtetu või kohaldamatu sätte mõjule, arvestades lepingu sisu ja ulatust.
21. Kohaldatav õigus ja vaidluste lahendamine
21.1 FixPro jätab endale õiguse Tüüptingimusi ühepoolselt muuta.
21.2 FixPro ja Tellija vahelisel õigussuhetel kehtib Eesti seadusandlus. Viini müügikonventsiooni ja muude välisriikide seaduste kohaldamine on sõnaselgelt välistatud. Kui Tellija on tarbija, kohaldatakse Eesti Tarbijakaitseseaduse ja Võlaõigusseaduse sätteid.
21.3 Tüüptingimuste tõlgendamisel on alati ülimuslik nende eestikeelne versioon.
21.4 Kõik käesolevast Lepingust (või Lepingutest) ja/või Tüüptingimustest tulenevad või nendega seotud vaidlused kuuluvad lahendamisele Harju Maakohtu pädevuses. FixPro-l on alati õigus esitada vaidlus Tellija äriregistri asukoha pädevale kohtule.